Tuesday, April 24, 2012

sakit gigi berterusan

dah hampir sebulan aku sering dilanda sakit gigi secara berterusan. sudah 3 kali aku berulang alik ke klinik untuk mendapatkan rawatan. disebabkan sakit yang kualami ini, banyak urusan harianku tidak dapat dijalankan dengan sempurna kerana menanggung kesakitan yang amat sangat. pada hari semalam, aku tidak dapat ke tempat kerja kerana terlalu sakit. makan, minum dan tidur pun sering terganggu dan jadi tidak menentu. semalam, aku telah ke klinik sekali lagi untuk mendapatkan rawatan. menurut doktor, gigi yang rosak itu perlu dicabut namun disebabkan bengkak, doktor meminta aku makan ubat terlebih dahulu dalam tempoh 3 hari. selepas itu, barulah aku perlu datang semula ke klinik tersebut bagi tujuan mencabut gigi yang sakit tersebut. kesakitan yang aku alami, hanya aku dan Allah sahaja yang mengetahui betapa deritanya menahan kesakitan ini. walau seramai mana pun orang yang berada di sekeliling semasa sedang sakit gigi mereka hanya mampu melihat dengan rasa simpati, tetapi. pada hari jumaat atau sabtu ini, aku terpaksa berjumpa doktor lagi. namun sebenarnya, itulah tempat dan orang yang paling aku tak suka nak jumpa dan pergi. dah tak sanggup lagi nak berulang alik ke klinik.,

No comments:

Post a Comment