Tuesday, May 31, 2011

luahan rasa

di saat ini hatiku berasa teramat sedih. bukan aku tak redha dengan takdir Illahi tapi sedih kerana sikap orang2 tertentu yang seolah-olah hendak mengongkong dan menentukan masa depanku. aku tahu dan amat menghargai sgala jasa mrk yang telah banyak berkorban demi kejayaan diri ini. tak pernah terdetik pun di lubuk hati ini untuk melupakan segala jasa mereka terhadap diriku. aku amat menghargai dan menyanjung mereka semua. namun, dalam keadaan-keadaan tertentu, aku amat berharap supaya mereka dapat memahami diri ini. berilah peluang kepadaku untuk memilih yang terbaik untuk kejayaan dan kebahagiaan diriku. sesungguhnya, perjalanan hidup ini terlalu berliku dan aku perlu hadapi semua itu. ya Allah, permudahkanlah segala urusanku. aku tahu, aku hanya mampu merancang, tetapi di tanganMU sahajalah penentu yang terbaik. sesungguhnya, Allah Maha Berkuasa atas tiap2 sesuatu.

No comments:

Post a Comment