Friday, July 29, 2011

laptopku rosak

pada petang semalam, adikku hendak meminjam laptopku iaitu laptop ASER ku. kebetulan aku pun dah lama tak menggunakan laptop tersebut. tiba2, apabila adikku menekan buton on,  laptop tersebut didapati laptop tersebut didapati pada seluruh skrin laptop tersebut hanya kelihatan hitam sahaja. aku pun tidak tahu apa punca sebenar yang menyebabkan laptop lamaku mengalami kerosakan secara tiba-tiba. sedangkan sebulan lepas, laptop tersebut masih lagi berfungsi dengan baik walaupun ianya mengalami sedikit retak dan hampir pecah di bahagian skrin akibat pernah terjatuh suatu masa dahulu. menurut adikku, jika mengalami masalah begini, laptop tersebut tidak lagi boleh untuk dibaiki atau diformat kerana langsung tak boleh 'on'. aku berasa amat sedih kerana laptop tersebut banyak berjasa kepadaku sepanjang aku belajar di universiti malaya dahulu. itulah alat utama yang membantu memudahkan segala urusan pelajaranku seperti membaca nota, mengulangkaji, membuat tugasan dan sebagainya. namun, jika laptop tersebut benar-benar tiada harapan untuk dibaiki, apalah dayaku. suka tak suka, aku perlu terima hakikat yang laptop tersebut telah tamat riwayatnya.dengan kata lain yang lebih mudah, "redha je lah kan, nak buat macam mana."

No comments:

Post a Comment