Monday, July 11, 2011

telah tamat kursus induksi

salam kepada semua pembaca yang setia. terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog sy.
pada 28 hingga 30 jun yang lalu, saya telah menjalani kursus induksi yang telah diadakan di institut pendidikan guru kampus ilmu khas. pada 30 jun, telah diadakan ujian akhir kursus manakala pada dua hari sebelumnya telah diadakan ceramah sahaja yg menyentuh tentang hal-hal yang berkaitan dengan perkhidmatan awam. sepanjang menjalani kursus tersebut, saya telah menetap di rumah rakan di brickfield kerana para peserta kursus tidak disediakan tempat tinggal dan kami terpaksa mencari tempat tinggal sendiri. aku amat berterima kasih kepada kawanku yang telah bermurah hati membenarkan aku dan seorang lagi rakanku yang sama2 mengikuti kursus tersebut untuk tinggal di rumahnya untuk beberapa hari tersebut. pagi-pagi lagi, seawal jam 6.30 pagi, aku dan rakanku telah keluar rumah untuk ke tempat kursus. kami terpaksa menaiki monorel, kemudian menaiki star LRT dan akhir sekali menaiki teksi untuk sampai ke maktab. walaupun kelihatan seperti agak jauh sedikit, namun ini bagiku merupakan suatu usaha dan pengorbanan untuk mencapai sesuatu kejayaan. biarlah kita bersusah payah sedikit sebelum mendapatkan sesuatu. sekurang-kurangnya, kita berusaha walaupun dengan segala kekurangan yang ada. ini kerana, walaupun diuji dengan kekurangan dari segi penglihatan, namun aku bersyukur kerana masih dikurniakan kekuatan semangat dan ketabahan untuk meneruskan perjuangan mengharungi ranjau kehidupan. aku bersyukur kerana masih diberi ruang dan peluang untukku berusaha sampai ke puncak kejayaan. kini, aku sedang menunggu keputusan dan surat panggilan untuk 'posting' namun belum tahu lagi ke sekolah mana dan di negeri mana. sabar menanti.

No comments:

Post a Comment