Monday, November 21, 2011

ttidak akan terhenti di sini

assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua. untuk posting kali ini, saya ingin menceritakan tentang impian saya untuk meneruskan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi. walaupun saya baru sahaja sebulan bekerja, namun saya mempunyai semangat yang berkobar-kobar untuk meneruskan pengajian di peringkat master. perkara ini hanya boleh dilakukan setelah 3 tahun berkhidmat. kalau tak silap saya lah. iaitu apabila sudah dilantik secara tetap dan sah jawatan. bagi saya, biarlah berapa lama pun saya perlu menunggu untuk meneruskan impian saya ini, namun saya amat mengharapkan agar semangat untuk belajar ini tidak hilang atau lemah dengan mudah apabila berhadapan dengan cabaran atau dugaan semasa bekerja. memanglah cita-cita sebenar saya sejak dahulu lagi ingin menjadi guru tetapi pada masa yang sama, saya merupakan seorang yang amat suka mempelajari dan belajar sesuatu yang baru. oleh yang demikian, tidak salah rasanya anugerah Allah ini saya manfaatkan dengan sebaik-baiknya. smoga impian saya ini akan dapat direalisasikan suatu hari nanti iaitu untuk belajar sampai ke tahap tertinggi. pohon kalian mendoakan agar saya dapat ditetapkan hati dan dikuatkan semangat bagi meneruskan perjuangan dalam kehidupan ini.

No comments:

Post a Comment