Tuesday, December 28, 2010

keputusan muktamad

assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blok sekalian. terima kasih kerana sudi ziarah ke blog saya. untuk pengetahuan rakan2 sekalian, saya akan menjalani latihan mengajar selama tiga bulan yang akan bermula pada 16 januari. keputusan penempatan praktikum telah pun dikeluarkan oleh  pihak maktab dan inimerupakan keputusan akhir. saya telah diarahkan untuk menjalani latihan mengajar di SKPK Princes  Elizabeth Johor Bharu. berbagai perasaan yang entah apa-apa melanda diri setelah mendapat tahu tentang berita penempatan praktikum tersebut. rasa risau pun ada, sedih dan takut turut melanda. kadang kala datang juga rasa gembira kerana ku yakin akan dapat mencari pengalaman dan maklumat baru apabila berada disana nanti. entahlah, apabila mengenangkan cabaran yang bakal mendatang, tiba-tiba hati ini dilanda  pula rasa       risau dan takut untuk kuhadapi semua itu. maklum sajalah, bagiku yang belum ada pengalaman mengajar dan ditambah pula aku pun tidak pernah menjejakkan kaki di situ. tetapi syukurlah kerana aku ditempatkan di sekolah pendidikan khas, rasanya mudahlah sedikit untuk kupelajari macam mana untuk bergerak di kawasan sekolah itu. aku harap agar segala urusan akan dipermudahkan berkat sokongan, usaha, doa dan ikhtiar sehabis daya. walaupun berat untuk kutempuh   dugaan ini, aku yakin disebalik kesukaran, pasti ada kesanangan dan setiap masalah yang dihadapi, pasti ada jalan penyelesaiannya. ku harap rakan2 dapatlah membantu memberi sokongan dan dorongan serta doa yang tulus ikhlas. bagiku, ini merupakan cabaran baru dan pengalaman baru kepada diriku. sekian buat kali ini. wassalam.

No comments:

Post a Comment