Thursday, June 23, 2011

aku dan komputer

salam semua. pada masa kini, memiliki kemahiran dalam bidang ICT merupakan satu keperluan. ini termasuk juga golongan OKU seperti saya. dengan adanya software-software dan peralatan tertentu seperti jaws dan juga perisian pembaca skrin yang lain, saya dan rakan-rakan oku penglihatan juga dapat mengakses maklumat sepertimana golongan normal. saya mula belajar ilmu komputer semasa tahun pertama di universiti malaya. saya tidak berkesempatan untuk mengikuti kursus komputer yang dianjurkan oleh persatuan dan pertubuhan orang buta seperti MAB dsb. namun alhamdulillah, semasa di UM, ramai rakan-rakan yang amat prihatin dan bermurah hati untuk mengajarkan kepadaku tentang ilmu komputer ini. jasa dan pengorbanan  kalian tetap saya kenang sampai bila-bila. terima kasih rakan-rakanku. dulu, kini dan selamanya.   

No comments:

Post a Comment