Thursday, June 23, 2011

pengisian masa lapang

assalamualaikum dan salam sejahtera. terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog saya. apakah aktiviti yang boleh dilakukan pada masa lapang? tentunya kalian mempunyai cara yang tersendiri bagi memanfaatkan masa lapang kalian kan? bagi saya, pada kebiasaannya, saya sering menghabiskan masa dengan surf internet. berkunjung ke laman web yang bermanfaat dan membaca segala artikel menarik, membaca berita secara online, membaca email, melihat komen2 di facebook dan sebagainya. sejak kebelakangan ini, saya sering mengisi masa lapang saya dengan membaca cerpen. tujuan saya membaca bukan hanya sekadar mengisi masa, tetapi apa yang lebih penting, salah satu cara saya untuk menambahkan pengetahuan dan mengisi minda dengan segala informasi. tak kiralah apa juga bentuk bahan bacaan, kita seharusnya bijak memilih dan menilai dengan akal fikiran yang rasional tentang isi kandungannya. ini merupakan salah satu daripada cara saya mengisi masa lapang. banyak lagi aktiviti yang boleh dilakukan tetapi ianya bergantung kepada minat seseorang. ada lagi aktiviti lain yang saya sering lakukan untuk pengisian masa lapang. bersambung kemudian. janganlah sekali-kali bazirkan masa anda dengan melakukan perkara-perkara yang tidak berfaedah. sesungguhnya, kita akan dipertanggungjawabkan dan akan disoal di sana nanti. masa itu emas. masa yang pergi tak akan kembali. manfaatkan lah ia dengan sebaiknya. sekian untuk kali ini.

No comments:

Post a Comment