Monday, October 3, 2011

coretan petangku

pagi tadi aku yang ditemani rakanku telah pergi ke BSN untuk mengeluarkan sedikit wang simpananku untuk membayar hutang PTPTN, iaitu hutang pinjaman pelajaranku. aku akan membuat bayaran hutang ini pada setiap bulan melalui bank simpanan nasional atau di bank islam. walaupun belum dapat pekerjaan tetap lagi, aku telah mengambil keputusan untuk membuat bayaran balik terhadap pinjaman PTPTN kerana bimbang kadar bunganya akan meningkat jika lambat membuat bayaran balik. pada setiap bulan, aku akan membayar dalam jumlah yang tidak menentu mengikut kemampuan kewanganku. nasib baik lah aku mempunyai sedikit2 simpanan untuk menanggung perbelanjaanku sepanjang tempoh menjadi 'penganggur' ni. aku masih belum mendapat tahu bilakah tarikh sebenar posting untuk KPLI SR jun 2010.
setelah selesai urusan di BSN, aku pun ke kedai maxis untuk melangsaikan satu lagi hutang bulanan ku iaitu bayaran broadband. selepas itu, aku ke sebuah pasar raya untuk membeli sedikit barang keperluanku. kalau diikukan kata hati, pelbagai jenis barang yang aku hendak beli tapi disebabkan belum ada gaji, aku terpaksalah membeli barang-barang yang betul-betul menjadi keperluan sahaja, belum boleh lagi nak shopping macam-macam. harap2 cepat2 lah dapat posting. tak sabar rasanya nak tunggu gaji pertama. tapi tak tahulah bila. sab

No comments:

Post a Comment