Sunday, October 23, 2011

impian jadi kenyataan

assalamualaikum dan salam sejahtera. setelah 5 bulan menanti dengan penuh pengharapan, pada 20 oktober 2011, aku telah menerima arahan daripada pihak KPM untuk lapor diri di sekolah Kebangsaan Indera Mahkota kuantan. dengan itu maka bermulalah tanggungjawabku sebagai seorang pendidik kepada pelajar-pelajar yang senasib denganku. aku tahu, selepas ini aku akan berhadapan dengan cabaran dan dugaan yang lebih berat yang akan menguji ketahanan emosi, fizikal dan mentalku. aku amat berharap agar aku dikurniakan semangat yang kental serta hati yang tabah bagi menempoh segala ranjau berliku dalam menjalankan tugas serta memikul amanah yang telah diberikan kepadaku.
aku amat bersyukur dengan nikmat Allah ini. aku akan berusaha gigih untuk membaiki segala kelemahan diri dan mempertingkatkan potensi diri untuk membuktikan sesuatu yang terbaik dalam mendidik dan memajukan golongan  cacat penglihatan. aku yakin, apa yang Allah tetapkan, itulah yang terbaik untukku. hanya Allah Yang Maha Mengetahui dan maha Pentu segala.

No comments:

Post a Comment